Tuesday, February 8, 2022

PUTERI BY IKLIM

 PUTERI BY IKLIM (LIRIK)







Di dalam kesunyian
ku rindukan dirimu
Rasa cintaku yang kian membara
Tapi tak kuasa tuk menyatakannya

Kala fajar menjelang dan aku pun terjaga
Namun bayangmu terus mengikuti
Mungkinkah mimpiku kan menjadi nyata
Bersamamu kita menjalin asmara

Kesunyian ini terlalu indah
Tanpa dirimu ada di sini
Andai kau tahu dalam cintaku
Kepada dirimu

Puteri kaulah impianku
Ku lihat cinta di matamu
Walau kau tak menyatakannya
Jiwaku menyentuh jiwamu

Puteri kaulah pujaanku
Nyatakan segala impian
Sambutlah tangan sambutlah
Kita kan bersama harungi bahtera

Dengan sayap khayalan
Ingin terbang ke sana
Membawa cinta sebesar dunia
Bukti cintaku hanya untuk dirimu
Tuk selamanya

 

Assalamualaikum....hehehehehe hari ni tetiba mood nak menaip pulak, sementara tengah ada mood ni baik aku taip cepat-cepat.

Sebelum tu, sapa yang tengah baca aku punya blog ni tolong doakan adik kedua aku cepat-cepat kahwin.

Untuk pengetahuan semua aku sulung ye. So jangan tanya aku bila nak kahwin sebab aku pun tak ada jawapan nya. Bak kata orang jodoh aku tengah sesat hahaha nakal ye main sesat-sesat.


Mungkin tak baik untuk aku fikir kan tapi manusia kan overthingking tu benda normal. Masa adik aku cakap dia nak kumpul duit kahwin,aku excited gila sebab yela adik aku nak kahwin kot. Sapa je yang tak excited, lepas kitorang borak-borak. Malam tu sebelum tidur aku terfikir, (Sebelum tu tolong sedekahkan al-fatihah untuk arwah pak long aku belah ayah dengan belah mak aku) family ayah aku dengan family mak aku. Dua-dua sulong meninggal, belah mak meninggal sebab accident. Belah ayah meninggal sebab demam denggi tak silap aku. Jadi yang tinggal nombor 2 dan kebawah. Ayah dengan mak aku dua-dua nombor 2.


Jadi aku as a sulong, mula la terfikir. It's my turn ke after this...memandangkan aku anak sulong. And aku ada dengar orang kata kalau orang baru ada dia akan berganti. Contoh macam dulu waktu aku lahir bape bulan macam tu arwah pak long aku meninggal . memang lah tak baik nak fikir yang bukan-bukan and aku bukan sapa-sapa yang nak tentukan kerja tuhan. Cuma aku takut, aku takut aku tak sempat nak bagi mak ayah aku tengok aku ada anak, aku kahwin , aku bahagia kan diorang.


Takut..takut sangat bila fikir. Mungkin semua tu kebetulan tapi yelah. Entah lah susah aku nak explain satu-satu.

Cuma apa yang aku boleh buat aku bahagiakan dulu mak ayah aku,adik beradik aku dengan makcik pakcik aku.

Andai kata satu hari nanti aku tak sempat nak kahwin (kalau aku tak update dekat blog aku pasal aku kahwin,maknanya aku dah tak ada lah tu. Kalau aku update pasal aku kahwin alhamdulillah. kalau tak ada alhamdulillah jugak sebab aku dah bahagia dekat sana. tak kahwin dekat dunia,kahwin dekat akhirat an), sekurang-kurangnya aku tak menyesal sebab aku dah tengok adik-adik aku, mak ayah aku bahagia.

In case kalau aku tak sempat, aku nak cakap dekat family aku dan aku harap adik aku baca blog ni :

"kita mintak maaf tak dapat nak bahagiakan maa dengan ayah, bagi cucu, kahwin macam orang lain. kita mungkin bukan anak yang baik, tapi kita cuba jadi yang terbaik. For my sibling, apa jadi sekali pun jaga maa dengan ayah , dengan adik-adik elok-elok. Jangan gaduh-gaduh. Gaduh boleh tapi jangan sampai putus kan pertalian darah. Kalau ada sorang susah, tolong laa bantu. Jangan lepas tangan, biar susah sama-sama senang pun sama-sama."

okay lah sebelum aku merepek yang bukan-bukan baik aku akhirkan kata-kata aku yang tak berapa nak mutiara kata ni hahahahha.



Chapter started : 15 june 1997

End of the chapter : ?













"time is ticking"


from : 

                   melodi pena





















No comments:

Post a Comment

NIVEA BLACKBERRY SHINE

  NIVEA BLACKBERRY SHINE (LIPBALM) Rahsia bibir mungil macam bontot baby,hari ni MP nak cuci sawang dekat blog ni alang2 tu aku update lah s...