Friday, August 13, 2021

SPM

 15.12.2014 

Mood aku tengah rajin nak share dengan korang satu benda yang aku takkan lupa sampai bila-bila. what happen to me after spm..

like everybody know after spm is a fucking real life. And ya you need to learn about the struggle to earn money. seriously it's not easy. aku dulu waktu sekolah beria gila nak cepat-cepat jadi dewasa bila dah dewasa ni mula aku nak jadi budak balik kalau boleh nak balik jadi baby,senang sikit hahahahah.

Lepas habis spm aku jadi penganggur terhebat,like 2 or 3 month gitu hahah (bukan aku tak nak cari keja,tapi keja yang tak nak dengan aku!).

Lepas aku tanam anggur dalam 3 bulan macam tu aku dapat panggil bekerja dekat pizza hut. ni part sedih sapa yang penah keja pizza hut korang mesti tahu,okay for those yang tak tahu meh aku citer...2 minggu macam tu lepas korang keja,manager akan hantar pergi kursus untuk dapat sijil. aku excited gila pergi tapi time tu family aku tak bagi. alasan sebab jauh padahal dekat je dari rumah aku hahhaha.

nangis punya nangis mak aku tak layan hahha dia tetap berkeras tak bagi pergi. so aku dengan berat hatinya pegang balik title penganggur terhebat.

time tu aku jeles gila tengok kawan-kawan aku dapat pegang duit banyak padahal aku tak dapat.Aku tahu semua tu mesti ada hikmah dia. 

so nak di jadikan cerita...

aku dapat tawaran sambung belajar.aku dapat tawaran masuk kolej pengarah kolej komuniti sampai datang rumah kau hado hahah.Aku ingat lagi waktu tu muka sememeh baru bangun tidur tetiba mak aku kejut aku cakap pengarah kolej komuniti datang. part paling tak boleh blah dia siap tangkap gambar aku 😤.Nasib aku tak de copy dia kalau tak menangis 24/7 la aku tengok.

nanti next aku sambung.


No comments:

Post a Comment

NIVEA BLACKBERRY SHINE

  NIVEA BLACKBERRY SHINE (LIPBALM) Rahsia bibir mungil macam bontot baby,hari ni MP nak cuci sawang dekat blog ni alang2 tu aku update lah s...