Saturday, August 14, 2021

SPM (PART II)

 Sebelum pengarah kolej tu datang aku dapat tawaran belajar dekat heritage cullinary aku memang excited gila sebab aku memang suka nak mati baking-baking ni. Cita-cita aku memang nak jadi chef la tapi mak aku buat mood aku swing hahaha. mak aku cakap tak payah! bukan reti masak pun, aku bengang gak lah semua yang datang sana diorang belum tentu reti masak . diorang belajar dari bawah gak tapi mak aku still dengan kuasa veto dia. aku tak boleh nak buat apa 😒 i love you mom.

Aku memang betul-betul tak de mood terus rasa malas nak belajar. 

Seminggu lepas aku tolak tawaran tu,pengarah kk A datang (ni aku ada citer dekat entry yang tulis "SPM") lepas dah settle semua kitorang satu family gerak pergi kolej komuniti (kk A) sampai je kat kk A ayah aku pergi dekat kaunter then tanya ada tak course computer networking. So diorang cakap dah full and batch yang ada dekat kk A ni kira last batch kalau nak kena pergi kk B. So ayah aku pun bincang dengan mak aku cakap nak ambik course apa.

Bincang punya bincang entah macam mana aku tak tahu la mak aku boleh terfikir nak cakap tu,tanpa teragak-agak dia terus cakap ambik architect lah. Aku terdiam kerusi terdiam meja terdiam...

Ayah aku cakap kat staff situ then diorang pun cakap ada tapi kena pergi dekat kk C, so tanpa buang masa terus gerak pergi sana.Hari yang sama gak aku gi daftar terus beli barang prepare untuk masuk. aku memang rasa nak nangis gila. First sebab aku tak nak course tu,
Second sebab aku takut,takut tak boleh bawak.

pejam celik pejam celik hari tu pun sampai.

continue.......

No comments:

Post a Comment

NIVEA BLACKBERRY SHINE

  NIVEA BLACKBERRY SHINE (LIPBALM) Rahsia bibir mungil macam bontot baby,hari ni MP nak cuci sawang dekat blog ni alang2 tu aku update lah s...