Monday, January 17, 2022

HONESTLY REVIEW BY MP (LOSYEN NIVEA EXTRA BRIGHT)

LOSYEN NIVEA EXTRA BRIGHT 

Assalamualaikum,happy monday ! aku tahu ramai yang lemau nak pegi kerja , tambah-tambah hari ni hari isnin lagi la bertambah-tambah malasnya tu.

But it's okay bukan korang sorang je macam tu , aku pun sama haha.

Okay forget it, hari ni mood aku tengah baik nak buat review (actually ni bukan review berbayar ye) ni aku ikhlas nak review memandangkan aku ni jenis suka gila dengan losyen. Tak kisah lah losyen apa pun.

Ingat tak preview post ak pasal losyen safi tu , kalau tak ingat takpe korang boleh click link ni https://melodipena00.blogspot.com/2021/08/losyen-paling-best-untuk-badan-dan.html

Tapi kali ni aku bukan nak share pasal losyen safi tapi aku nak share pasal losyen nivea. Korang semua mesti penah guna product-product dari nivea ni, boleh dikata kan product diorang ni memang berkesan la. 

Baru tak baru la (kira baru gak lah hahah) depa ada keluar losyen baru extra bright botol warna pink-pink purple gitewww.

ni contoh botol losyen dia

For those yang kulit jenis kusam , aku memang sangat-sangat recommended, sebab kulit kau akan moist gila. 

cara aku pakai :

lepas mandi kau lap-lap badan bagi kering lepas tu baru apply losyen ni, aku apply everyday (tak pernah skip) sebab aku ni jenis kulit kering kalau tak pakai losyen memang gatal and mudah luka.

lepas kau dah apply kau boleh la buat aktiviti apa kau nak buat .

TEXTURE 

Nampak macam pekatkan tapi dia water base

dia cepat gila meresap and tak sticky macam certain-certain losyen , kalau berpeluh dia jadi macam berminyak macam tukan. Tapi losyen ni takde dia okay je.

Nivea ni ada banyak jenis losyen oren dengan warna pink-pink tu.Dua tu pun okay aku pakai dekat 3 botol gak. Pastu aku stop kejap sebab nak try yang baru ni. Yang paling penting kulit korang boleh putih. Cumanya kena rajin pakai la awaknya.

Untuk bakal pengantin 

Untuk yang bakal mendirikan rumah tangga tu aku sangat galak kan korang pakai losyen ni , sebab dia extra whitening . Kalau nak lagi umpp kau exfoliate kulit korang pakai scrub kopi ke apa jenis scrublah . lepas baru apply losyen , comfirm badan kau rasa macam bontot baby.

Ni contoh losyen yang aku suggestkan untu bakal bride 

pro tips (yang tak berapa nak pro)

Sebelum nak pakai sunblock aku suggestkan pakai losyen ni dulu after that baru apply sunblock sebab kalau terus apply sunblock kulit takut sunblock jadi tak sekata. So apply dulu losyen Insha allah takkan bercabuk dah.













No comments:

Post a Comment

NIVEA BLACKBERRY SHINE

  NIVEA BLACKBERRY SHINE (LIPBALM) Rahsia bibir mungil macam bontot baby,hari ni MP nak cuci sawang dekat blog ni alang2 tu aku update lah s...