Monday, March 14, 2022

TANGMO NIDA AKTRESS THAILAND

 THAILAND  ACTRESS DIED - TANG MO NIDA.

For the first aku rasa macam sebak gila nak taip ni. bukan meratapi tapi lebih kepada berperikemanusiaan.

aku rasa sekarang satu malaysia tengah heboh tentang kematian pelakon thailand tang mo nida. kematian dia bagi aku tragis sangat. Yelah. your bestfriend backstab kau. bagi aku tak patut. 

zaman sekarang nak berkawan pun kena berhati-hati, lagi-lagi kau perempuan. perempuan ni cara berkawan diorang tak sama dengan lelaki. perempuan sentiasa rasa tak puas hati dan rasa iri hati tu lebih. tak semua tapi certain.

dari apa yang aku tengok. kematian dia ni even berbeza agama. we can see, about true colours of your friends. your partners.

aku sebak tengok pakwe dia. nampak sangat-sangat yang dia ikhlas terima mendiang. aku harap sangat-sangat dapat pembelaan.

aku respect gila dengan dua lelaki ni. p'bird masa depan tangmo and tono masa lalu tang mo. tapi diorang still give a respect to each other. 

kat situ pun kita dah boleh nampak cara lelaki berkawan. and aku berani jamin kalau perempuan, tak kan tegur. hatta bayang-bayang kau pun dia tak nak tengok. dah nama pun ex dia kan. perempuan kan overthingking teruk. just like me hahaha.



sebabkan lagu ni tengah viral. so aku share.






Tegur bukan dengan cara menghina

Aku tak nak mention nama ustaz tu, tapi pada aku kalau nak cakap tu bertapis la. ye tahu awak ustaz. tapi kata-kata kita melambangkan kita ni macam mana. 

awak tegur dengan cara macam memperlekehkan orang. bagi saya tak patut. islam tak ajar kita merendah-rendah kan orang yang berbeza agama. kita bukan taksub, tapi kita mahu kan keadilan. sampai bila nak biar orang berkuasa tindas kita?

nak bagi teguran boleh. tapi guna bahasa yang tak menyingung perasaan orang. ada dengar ayat ni? Alim ulama sekali pun kalau dia ada singgung perasaan sesama manusia susah untuk dia masuk syurga. saya malas nak bahas lebih-lebih sebab saya bukan ustazah. jadi faham-faham lah. jangan sebab awak tu ustaz ustazah, kita tak boleh nak terima teguran orang. 

jangan buat agama lain pandang serong dengan kita. disebabkan kata-kata kita.

akhir kata. semoga allah lindung kita semua. aamiin.












No comments:

Post a Comment

NIVEA BLACKBERRY SHINE

  NIVEA BLACKBERRY SHINE (LIPBALM) Rahsia bibir mungil macam bontot baby,hari ni MP nak cuci sawang dekat blog ni alang2 tu aku update lah s...