Monday, December 20, 2021

KEADAAN MALAYSIA PENGHUJUNG TAHUN 2021

 DARURAT BANJIR 18 HB 12 2021

Assalamualaikum harap semua baik-baik hendaknya,gigil tangan aku nak taip ni . Sebak sangat aku tengok. Tahun yang paling banyak cabaran tahun 2020 dengan tahun 2021.

Aku harap tahun 2022 semuanya bebas dari segala bencana alam dan penyakit. 

Terlampau teruk bencana yang kita lalui tahun ni , huru hara dunia masya allah.

Seinggat aku hujan start hari jumaat tu tanpa henti dari pagi sampai malam. Mungkin ada hikmah disebalik yang berlaku.

Kawasan yang terjejas akibat banjir,hulu selangor,klang,shah alam , kuala lumpur dan pahang.


Okay aku nak share gambar-gambar yang terjadi :

HULU SELANGOR 

KLANG

PUCHONG

Tak silap aku dekat shah alam

KUALA LUMPUR

HULU SELANGOR

 Maafkan aku kalau salah label tempat.




video pendek yang mangsa share di social media.

Kemalangan yang berlaku pada hari yang sama

Semoga keluarga mangsa tabah menghadapi dugaan,berat sangat dugaan yang mereka kena hadap. Insha allah mungkin ada hikmah disebalik semua ni.

Al-fatihah buat keluarga mangsa.

Senarai nombor hotline bantuan mangsa banjir , semoga bermanfaat.


Aku rasa pada yang terstuck dalam banjir boleh cuba call nombor yang aku share ni,kalau tak dapat berkemungkinan line busy. Jangan putus asa terus kan call sampai mereka angkat.












Doa buat mangsa banjir


"wahai bumi! Telanlah air (banjir) mu dan wahai langit,berhentilah dari curahan hujanmu!"

(Surah Hud : Ayat 44)

Semoga allah melindungi kita semua dan dipanjangkan umur, stay save guys.















No comments:

Post a Comment

NIVEA BLACKBERRY SHINE

  NIVEA BLACKBERRY SHINE (LIPBALM) Rahsia bibir mungil macam bontot baby,hari ni MP nak cuci sawang dekat blog ni alang2 tu aku update lah s...