Tuesday, November 30, 2021

TOXIC ENVIROMENT IN WORKPLACE OR EVERYWHERE

 DO YOU HAVE TOXIC EXPERIENCE IN WORKPLACE?

I have. Holla , assalamualaikum. Okay for today i want to "membebel-bebel sikit"
aku faham tak semua tempat kerja okay,kadang ada yang dapat bos okay staff pulak problem bila dapat staff okay bos pulak problem.

Orang dulu-dulu kata asam garam dalam pekerjaan, it's okay hadap je lah. Cuma yang buat aku kadang rasa pressure sikit bila kau diam tak buat kacau just focus on your work tapi ada gak yang tak puas hati. Lumrah hidup? i don't know. Bagi aku it's not fair untuk kita kadang nak defend diri sendiri pun susah.

Budaya perli memerli, tarik muka , membawang apa semua aku rasa dah tak relevan lagi untuk tahun 2022 (akan datang) , aku percaya semua orang diberi didikan yang baik dari family masing-masing tapi kenapa still tak terapkan dekat perkara seharian yang korang buat, aku curious jugak diorang buat macam tu for what? untuk bagi tahu semua orang yang depa senior so semua kena respect.

i don't mind if you want my respect, but you need to respect me first before you do something. Tak semua orang suka cara kita tak kisah lah kau tu tua ke berpangkat besar sekali pun kalau kau tak reti hormat orang, orang tetap pandang kau jelik.

Satu benda yang merisaukan aku macam mana dengan anak-anak , budak-budak zaman sekarang nak ikut contoh yang baik dan menjadikan kita sebagai idola mereka kalau kita yang dah tua ni masih lagi tunjuk budaya samseng,buli membuli. Sorry to say aku tak boleh brain.

Budak sekarang mudah terpengaruh dengan benda yang tak bermoral contoh nya macam sekarang kalau korang tengok sendiri dekat dada-dada akhbar bersepah news budak sekarang terlampau bersosial , stress then bunuh diri. Mana budak-budak ni boleh belajar benda-benda ni semua? kalau bukan dari kita yang dah tua ni.

Pada pandangan aku lah , budak-budak sekarang kena ada satu subject like counseling yang dimana diorang boleh share problem dekat someone yang diorang percaya , tanya budak-budak macam mana dengan life diorang sama ada di rumah atau di sekolah. Bukan apa budak sekarang terlampau banyak memendam itu banyak terjadi perkara yang tak diingini terjadi.

Kita pulak as a parent's kerap-keraplah bertanya dekat diorang "how's your day today" or what so ever. Supaya diorang rasa appreciate dari family , diorang akan rasa "oh aku masih ada mak ayah aku yang ambil berat pasal aku". Dari situ kita dah boleh tengok corak hidup depa. Bukannya kita biar kan diorang terkontang kanting sengsorang.

ikhlas dari aku,

melodi pena
 
















No comments:

Post a Comment

NIVEA BLACKBERRY SHINE

  NIVEA BLACKBERRY SHINE (LIPBALM) Rahsia bibir mungil macam bontot baby,hari ni MP nak cuci sawang dekat blog ni alang2 tu aku update lah s...